بهرام  اعتبار رپ فارس

بهرام اعتبار رپ فارس

هدف این وبلاگ مهرفی بهرام و آشنا کردن شما با اعتبار رپ فارس هست
بهرام  اعتبار رپ فارس

بهرام اعتبار رپ فارس

هدف این وبلاگ مهرفی بهرام و آشنا کردن شما با اعتبار رپ فارس هست

زندگی نامه برخی از هنرمندان رپ فارسی تا اواخر85(هیچکس.شاهین نجفی.یاس.ابلیس.زدبازی.عرفان)

سروش لشکری (هیچکس / hich kas )
سروش لشکری ملقب به هیچکس متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴ از اولین خوانندگان رپ فارسی است.سروش لشکری در آهنگهایی که می‌خواند مدام تاکید شدیدی بر وجود خون آریائی در رگ‌هایش می‌کند و همچنین برای خودش از القابی نظیر : طیب و پدر خوانده و «پدر رپ فارسی»   استفاده می‌کند. همچنین وی فرهنگ خیابانی را به خوبی در موسیقی‌اش تجسّم می‌بخشد، بدون اینکه به دام کپی برداری و تقلید از هنرمندان افریقایی_آمریکایی بیفتد. او یکی از پیشگامان «رپ خیابانی» است.سروش لشکری تا کنون دو گروه با نام های ۰۲۱ و صامت را تشکیل داده است.
سروش، چنانکه خود می گوید و در ترانه هایش نیز بدان تاکید می ورزد، شش سال پیش کار آهنگسازی (یا آنگونه که بین اهالی زیر زمین باب است، "کار ساختن بیت") و خواندن ترانه به سبک رپ را آغاز کرد و سر انجام سال گذشته توانست منسجم ترین آلبوم رپ فارسی را با نام " جنگل آسفالت" تهیه و آماده انتشار کند. آلبومی که خود، آن را "نخستین" آلبوم رپ فارسی می داند. 

جنگل آسفالت" با تلفیق سبک رپ و نوای موسیقی سنتی ایرانی و نیز استفاده از سازهای سنتی ایران زمین همچون عود، تنبک، نی، دف و قانون، به راستی برازنده عنوان "رپ فارسی" است. 

هیچکس سال 1385 سال پرکاری برایش بوده چرا که بعد از مدتها تلاش سرانجام در تابستان آلبوم 'جنگل آسفالت' را حاضر و آماده پخش کرده است. 
به گفته او ابتدا قرار بوده که آلبوم را یک شرکت پخش موسیقی بخرد اما چون آهنگ های آلبوم به "سرقت" رفت و در اینترنت پخش شد، کار فروش آلبوم به نتیجه نرسید. 
سروش درباره ی مفهوم "جنگل آسفالت" و دلیل نام گذاری آلبومش با این عبارت می گوید: "از نظر من 'شهر' هم جنگل آسفالت است و آلبوم 'جنگل آسفالت' انعکاسی است از مشکلات اجتماعی و زندگی شهری و اعتراض به آن." 

سروش - هیچکس "راه اندازی تشکل رپ فارسی" با عنوان " صامت" را از جمله اهداف خود در سال جدید بیان می کند و این کار را " لازمه بقا و پیشرفت رپ فارسی" می داند. 
او از بیان جزییات بیشتر درباره "صامت" و زمینه فعالیت آن خودداری می کند ولی می گوید: "امیدوارم امسال فازش رو بگیریم.
آثارسروش لشکری چندی پیش اولین آلبوم موسیقی رپ خودش تحت عنوان جنگل آسفالت را ارائه داد. وی پیش از تدارک آلبوم جنگل آسفالت بیش از 2۰ ترانه رپ به زبان فارسی منتشر کرده‌است. مهدیار آقاجانی نام آهنگساز ترانه‌های هیچکس در آلبوم جنگل آسفالت است.سروش هیچکس علاوه بر آلبوم جنگل آسفالت تعداد زیادی موسیقی رپ با همکاری رپر‌های دیگر فارسی زبان و انگلیسی زبان نطیر: ابلیس، Reveal، زدبازی، قاف، سامان ویلسون و پیشرو تولید کرده و به بیرون فرستاده‌است.وی همچنین ادعا می‌کند که اهل میدان ونک در تهران است.
شاهین نجفی  
شاهین نجفی (۱۳۵۹ بندر انزلی ) در گیلان زندگی می کرده است . او دانشجوی رشته جامعه شناسی بوده و به دلیل ابراز عقیده موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده است. و به قول خودش «جامعه شناسی را در جامعه فرا گرفته، نه در دانشگاه». او از نوجوانی به سرودن شعر و ترانه روی آورد و ساز گیتار را در سبک‌های کلاسیک و فلامنکو آموخت. او آواز خواندن را، ابتدا در سبک‌های راک و اسپانیولی در ایران به صورت زیرزمینی آغاز کرد و با چند گروه مختلف همکاری کرده است.
پیش از مهاجرت به آلمان مدتی سرپرست یک گروه موسیقی زیرزمینی در ایران بود و در آلمان سرپرست گروهی به نام اینان بوده است. آخرین گروهی که با آن همکاری می‌کند، گروه تپش ۲۰۱۲ است. با پیوستن او به این گروه و اجرای شعرهای سیاسی-اجتماعی‌اش، تپش ۲۰۱۲ بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان و رسانه‌های فارسی‌زبان قرار گرفته است .
شاهین نجفی از ابتدای سال ۲۰۰۹ به همکاری خود با این گروه پایان داد.
وی تا کنون ترانه های زیادی با سبک رپ اجرا کرده که در آنها آمیزه ای از اعتراض به حکومت مذهبی،فقر، زن‌ستیزی، سانسور و اعتیاد را می‌توان دید. او تلاش می‌کند که عناصر شاعرانه و ادبی و اصطلاح‌های فلسفی و سیاسی در ترانه‌هایش حضور داشته باشند.
ترانه های او در فضای انتخابات بیشتر بوی واقعیت به خود گرفت و به چشم آمد.
توهم (Illusion) اولین آلبوم رسمی و استودیویی شاهین نجفی است که در شنبه بیست و هشتم شهریور ۱۳۸۸ جهت فروش توسط نشر ایرانی- آلمانی پامس منتشر شد. ترانه های این آلبوم جهت دانلود برای ایرانیان داخل ایران روی اینترنت قرار گرفت.
در این پست قصد دارم تمام آهنگ های شاهین نجفی رو برای دانلود قرار بدم. امیدوارم که از آن لذت ببرید.

حسین رحمتی (حسین ابلیس)
تاریخ تولد: سال : ۱۳۶۶ 
شروع رپ ( آماتور ) : ۱۳۷۸ 
شروع رپ ( حرفه ای ) : ۱۳۸۱ 
تحصیلات :دانشجو مهندسی پزشکی 


خلاصه ای از فعالیت های حسین 
استارت کار حسین با گروه ۰۵۱ و آهنگ تو زنده میمونی بو" البته غیر از آهنگهایی که با کنبین خونده بود" این اهنگ در مورد توپاک و مرگ توپاک بود و تو این آهنگ به نوعی از پدر رپ جهان تجلیل شد. در مورد اعضای گروه ۰۵۱ هم که با خود حسین شروع شد و اعضای اولیه گروه کنبین , رضا , مستر کیلر و مبهم بودند 

دومین آهنگ این گروه کل کل نکن بود که اولین دیس تراک رپ فارسی بود که بعد از این آهنگ, آهنگهایی با سبک کل کل و دیس خیلی بیشتر شد. بعد از این کارها نوبت به آهنگ سیاسیه ۱۸ تیر رسید که هنوزم که هنوزه جزو یکی از بهترین کارهای سیاسی هست (زمانی هم که این آهنگ روی نت قرار گرفته بود, اکثر سایتها و وبلاگهای رپ فارسی از شجاعت حسین برای خوندن چنین آهنگی تقدیر و البته تعجب کرده بودند.. 

حسین در گروه ۰۵۱ آهنگهای نسبتا زیادی رو بیرون داد و روز به روز هم به اعضای این گروه اضافه میشد ( سیامک, حسین تهی, آرمین تو ای اف ام, شاهین فلاکت و... ) آهنگهای این گروه هم اول روی سایت ۰۵۱ قرار میگرفت و بقیه سایتها و وبلاگها هم پخش میکردند.. 

گروه ۰۵۱ حدود ۴ سال پا بر جا موند و به یکباره به شکل خیلی غیرعادی از هم پاشیده شد. 
خلاصه بعد از پاشیدن گروه ۰۵۱ همکاری حسین با سایر رپرها بیشتر شد که از جمله از اونها میشه به حسین تهی, افشین یارتو, رضا پیشرو, سروش هیچکس, امیر تتلو و شاهین فلاکت اشاره کرد. حدود ۱ سال و نیم هم حسین با همین خواننده ها به صورت پراکنده کار میکرد و آهنگهاشون هم به صورت تک آهنگ روی نت قرار میگرفت. بعد از یه مدت حسین رابطش با حسین تهی, تتلو و هیچکس کمی شکرآب شد ( که البته الان مدت زیادی از این قضیه میگزره ) و تو این مدت بیشتر با مهدی اسلیم ( مهدار ) همکاری داشت که اوج کارشون هم تو آهنگ سرعت عمل بود... 

بعد از حدود ۱ سال غیبت حسین در پرشین رپ ( به دلایل مسائل تحصیل در ارمنستان و دست تنها بودن و مسائلی از همین قبیل ) حسین ۲ آهنگ به نامهای ابتکار ما و انفجار ۰۵۱ رو بیرون داد. که آهنگ انفجار ۰۵۱ ( که فقط کروس کار رو حسین کار کرده ) برای زمان کوتاهی بود که حسین در تعطیلات عید به ایران آمده بود و آهنگ همون زمان رکورد شده بود. در مورد آهنگ ابتکار ما هم این آهنگ از مدتی قبل آماده بود و موضوع آهنگ هم بر میگرده به همون اختلافات حسین با همون ۲ , ۳ رپری که اشاره کردم. که اگه به قسمتهایی از آهنگ ابتکار ما دقت کرده باشید, متوجه میشید. 
البته بعد از این آهنگها هم ۲ آهنگ به نامهای اجتماع ما ( که اصلا قرار نبود این آهنگ پخش بشه ) و هنوزم یادم هست از حسین پخش شد که این آهنگها به هیچ وجه با رضایت حسین پخش نشده بودند, مخصوصا آهنگ هنوزم یادم هست که این کار فقط ماکت بود و اصلا قرار نبود به اسم فیت با رضایا بیرون بیاد که متاسفانه اومد. نکته جالب این بود که در میان این آهنگها یکی از سایتهای پرشین رپ هم از آب گل آلود ماهی گرفته بود و اسم سایتش رو وسط این آهنگها تبلیغ کرده بود که واقعا این کارها و کارهای جانب دارانه بعضی از سایتهای پرشین رپ جای تاسف داره. 

آهنگ حسرت آخرین آهنگی بود که از حسین پخش شد, و بعد از این آهنگ هم شاهد اینترو آلبوم مهدار با حسین و همکاری این ۲ رپر و تشکیل کاغذ رکورد بودیم. در آینده هم اگه اتفاق خاصی نیوفته قراره ۲ تک آهنگ به زودی از حسین بیرون بیاد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد آلبوم حسین و کارهای جدیدش باشیم. 
یاسر (یاس)
یاسر که نام هنری یاس را برگزیده است، پس از فیلم خصوصی بازیگر سریال نرگس به شهرت رسید. او با قطعه «سی‌دی روبشکن»، موفق شد احساسات بسیاری از شنوندگان را تحریک کند. بعد از انتشار این آهنگ، نام یاس بر زبان‌ها افتاد. یاس بیست و پنج ساله از شش سال پیش، رپ‌خوانی را آغاز کرد. او سه روز پس از زلزلة بم قطعه بم را ضبط کرد که تکستی کاملا احساسی و تأثیرگذار داشت. او در این آهنگ به تصویرسازی حادثه بم پرداخت. این به موقع آهنگ دادن‌ها، نشان می‌داد که او شمی قوی دارد و می‌داند کی باید آهنگ را بسازد و آن را منتشر کند تا نامش را مطرح کند. یاس، رپ‌خوانی است که تلاشی جدی برای دریافت مجوز نشان داده. او با همکاری شرکت باربد، تلاش می‌کند تا آلبومش را به صورت مجاز منتشر کند ولی تا این لحظه درخواستش در وزارت ارشاد، بی‌جواب مانده است. ویژگی مهم تکست‌های یاس، خاصیت انتقادی اوست. او با لحنی نیش‌دار و گاهی آزاردهنده، خصوصیات بد مردم را از قبیل مرده‌پرستی، اعتیاد، بی‌غیرتی و... هدف قرار می‌دهد که همواره باعث رنجش عده‌ای می‌شود. یاس معمولاً در بخش انتهایی تکست‌هایش از امید می‌گوید؛ از این که می‌توان دوباره ساخت و دوباره‌ اندیشید. بدون شک، او مجازترین رپر ایرانی است. حاشیه‌های *رپ* *رپ* در کشور ما مانند بقیة پدیده‌های اجتماعی نوظهور، حواشی‌ای فراتر از متن دارد. بسیاری از تازه‌واردهای این سبک، فقط ظواهر *رپ* مانند لباس و کل‌کل بازی‌ها و جنگ‌های خیابانی را آموخته‌اند و به مسائل مهم‌تری چون جنبة انتقادی و اصلاح‌گرایانة آن، توجه نمی‌کنند. اگر در غرب بعضی سعی کرده‌اند با این نوع رفتار و موسیقی،‌مدلی از اعتراض را به‌ نمایش بگذارند، ما با یک رفتار غیرعقلایی و غیرایرانی به تقلید از بدترین ظواهر زندگی یک عده غیرهم‌وطن دست زده‌ایم. رپ‌خوان‌ها معمولاً لباس‌های گشاد می‌پوشند. شلوار گشاد با جیب‌های فراوان، یک رکابی بسکتبال که بر روی تی‌شرتی ساده پوشیده می‌شود و کلاهی که یا تا آخرین حد پایین آمده و یا کج قرار گرفته است. گردنبندی بزرگ که حتی ممکن است گردنشان را خم کند. از دیگر زلم زیمبوهای آویزان به آن‌هاست رپرها معمولا در راه رفتن هم سر و دستشان را تکان می‌دهند و زیر لب شعرهایی را زمزمه می‌کنند. شما شاید در خیابان افرادی را دیده باشید که کلاه خاصی بر سر دارند و با رفتارشان جماعتی را به خود مشغول کرده‌اند. یکی می‌خندد، یکی تعجب می‌کند و بعضی‌ها سر تکان می‌دهند. این‌ها همان دوستانی هستند که راه رفتن خودشان را فراموش کرده‌اند. این تیپ از رپ‌خوان‌ها در حال افزایش‌اند، با فرهنگی آمریکایی که هیچ سنخیتی با زندگی ما ندارد. آن‌ها برای جلب توجه و نشان دادن رپ‌خوان بودنشان معمولا در حال درگیری‌اند. برای هر حادثة کوچکی دعوا به راه می‌اندازند و قمه‌های آماده را از غلاف بیرون می‌کشند. متأسفانه تعداد زیادی از رپرهای مشهور پرشین *رپ*، به انواع و اقسام مواد روان گردان و اعتیادآور وابسته‌اند و با افتخار از این مواد در تکست‌ها سخن می‌گویند. اما در این میان هنوز رپرهای پاکی پیدا می‌شوند که مجدانه برای رسیدن به استانداردهای دریافت مجوز، تلاش می‌کنند. آن‌ها موجب شده‌اند که سیما نیز در برخی برنامه‌هایش، حداقل برای تفنن از آهنگ‌های *رپ* استفاده کند. همان‌طور که در سریال«متهم‌گریخت» آهنگی با صدای رضا عطاران را در این سبک شنیدیم. در جشنواره امسال نیز تیتراژ پایانی فیلم «خط ممتد» به کارگردانی مانی تارخ، شعری *رپ* و با مضمون اجتماعی بود. 
شرکت‌های زیرزمینی: به تازگی دو شرکت که توسط رپرهای جوان اداره می‌شوند، تصمیم به پخش و فروش زیرزمینی آلبوم‌های *رپ* گرفته‌اند. شرکت دیوار یکی از آن‌هاست، این شرکت،«رادیوی اینترنتی» با همین نام را هر هفته برای دانلود در سایتش قرار می‌دهد. این شرکت، علاوه بر مصاحبه با رپرها در انجمن‌هایی به آموزش تکست‌نویسی و بیت سازی نیز مشغول است و کارشناسان آن به تحلیل موسیقی‌های منتشره و امتیازدهی به آنان می‌پردازند.
محمدرضا ناصری آزاد ( پیشرو / pishro )
رضا پیشرو متولد بهمن ماه 1364 است.او از 5 سال پیش شروع به رپ خوانی کرده است که طی آن دو آلبوم بیرون داده است.(یک آلبوم کامل و یک آلبوم در حال تکمیل)او در آلبوم اول خود که وقت کثیف نام داشت در حدود 18 آهنگ پخش کرد که تعدادی از آنها در نت پخش نشد.نکته جالب آن است که آهنگ وقت کثیف هیچوقت بر روی نت نیامد.
اگر بخواهیم از آلبوم اول رضا چند آهنگ قشنگ نام ببریم می توانیم به نام آهنگ های پرده آخر و لبخند تلخ و وقت کثیف اشاره کرد.
رضا در طول 5 سال سابقه کاری خود بدترین آهنگ های خود را از این آلبوم نام می برد.آهنگ هایی که با ابد و داریا ریکورد شد.مانند:Fuck zed bazi با همکاری داریا و فینچر.(که رضا ابراز پشیمونی کرد از خوندن این آهنگ).تغییر به همراهی داریا و فینچر.محبوبیت و مقابله هر دو با همراهی ابد و خودخواه با همکاری داریا.
آلبوم دوم او که واقعیت نام دارد تحول عظیمی در سبک رپ در ایران بوجود آورد.این آلبوم از کیفیت بسیار بالایی بر خوردار است که در حال به پایان رسیدن است.رضا پیشرو در این آلبوم در حدود 15الی18 آهنگ خوانده است که هرکدام از زیبایی خاصی بر خوردار است.این آلبوم با آهنگ های زیبا و Text های قویش باعث شد رضا را در صدر برترین رپرهای ایران جای دهد.
بیشتر آهنگ های این آلبوم با همکاری امیر تاتالو خواننده سبک R & B در ایران است.رضا دلیل این کار را صدای زیبای امیر و دلنشین بودن سبک R & B اعلام می کند.اکثر آهنگ های این آلبوم زیبا هستند و تعدادی از آنها از پر طرفدارترین آهنگ های پرشین رپ هستند.مانند: واقعیت(با موضوع سیاسی به همراه ابلیس علی کینگ و تاتالو)باید برم(موضوع شخصی)برو از پیش من(با همکاری تاتالو و تهی و روزبه)سفری بی انتها(آهنگی معنوی با همکاری انزیپر)زندانی و چشام ندید و ...
رضا 3ماه در زندان به دلیل خواندن آهنگ واقعیت در حبس بود.
پیشرو و 3پاک القاب رضا بودند که وی در اواسط کارش تصمیم می گیرد لقب 3پاک را واسه همیشه از خود دور کند به همین دلیل آهنگی را با نام 021 می خواند که در آن این موضوع اعلام می شود.
آهنگ مورد علاقه رضا باید برم است که در آخر این آهنگ تصمیم گرفته بود 2سال رپ نخواند اما به دلایلی نتوانست این کار را بکند و تصمیم گرفت ادامه دهد و خیلی ها را با این تصمیم خوشحال کرد.
رضا پیشرو همیشه از سروش لشگری ملقب به هیچ کس به عنوان برترین رپ کن ایران در کنار خود نام می برد.
وی می گوید برای انتخاب بهترین خواننده فقط نیاز به گوش دادن به آهنگ های او نیست. بلکه باید واقعیت زندگی او را دانست.
نامزد وی که ملقب به آتش است تا به اینجا دو آهنگ بیرون داده است که یکی با همکاری خود رضا و پیمان قدرت بود بود و دیگری هم به تنهایی ریکورد کرده است.
گروه زدبازی 
اعضای گروه :
1 : سهراب ام جی 

2 : مهراد هیدن 

3 : سامان ویلسون 
زدبازی نام یکی از گروه‌های رپ فارسی است که در لندن فعالیت می‌کند.

سامان ویلسون و مهراد هیدن از حدود ۵ سال پیش با هم در یک دبیرستان در تهران تحصیل می‌کردند و همین زمینهٔ آشنایی این دو ، باعث شکل گیری این گروه شد. این دو بعداً در یک مهمانی با سهراب ام جی آشنا شدند.
آنها در آهنگهایشان چنین ادعا می‌کنند که بهترین گروه رپ ایرانی هستند. ولی با وجود اینکه فعالیت‌های گروه‌های رپ ایرانی عمدتاً به صورت زیرزمینی است این ادعای آنها چندان اثبات‌پذیر نیست.
سه خوانندهٔ گروه که نامشان در آهنگها آورده شده عبارت‌اند از:
سامان ویلسون‌ (Wilson) 
سهراب ام‌جی (MJ):سلطان دود. اسم او مخفف Master Of Joint است. 
مهراد هیدن (Hidden) 
این گروه تا به حال حدود ۳۰ آهنگ به صورت تکی ساخته‌اند اما در چند ماه گذشته درصدد ساخت اولین آلبوم منسجم خود هستند.
یکی از آهنگهایی که ساخته‌اند «زمین صافه» نام دارد که همراه با علیرضا جی‌جی و سیجیل و نسیم خوانده شده ولی سامان ویلسون در آهنگ نمیخواند.(اردیبهشت 1388)
آخرین کار این گروه «کوچه» نام دارد .
همچنین سیاوش سیجل(Sijal) و علیرضا جی جی(JJ) دو عضو افتخاری گروه بودند ، که در بعضی از آهنگ‌ها با زد بازی مشارکت داشته‌اند. در واقع این دو نفر در فرانسه خود مشغول به ضبط آهنگ اند.(برنامه شب هفتم از بی بی سی پرشین_سوم نوامبر۲۰۰۶) و اخیرا به جمع این گروه پیوسته‌اند همچنین نسیم به عنوان هم خوان با این گروه همکاری می‌کند.
عرفان حاج رسولی ها
من ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ در شهر اصفهان به دنیا اومدم و از حدود ۶ ماهگی شروع کردم به کوچ کردن بین ایران، آمریکا و اروپا، خیلی* از دوران مدرسه رو در ایران سپری کردم، اکثر دبستان، سال اول راهنمائی، و همچنین اول و دوم دبیرستان رو در ایران بودم و قبل از تولد ۱۶ سالگیم برای آخرین بار از ایران خارج شدم. تا به حال به آمریکا، ترکیه، آلمان، فرانسه انگلیس، هلند، دانمارک، سوئد، کانادا، مکزیک، پاکستان سفر کردم. عاشق ایران، زبان فارسی*، شعر، فیلم، بازیگری، موسیقی و تقریبا همه جور هنری که فکرشو بکنین هستم.
اولین کتاب شعری که خوندم گلستان سعدی بود که برای تولد ۸ سالگیم خریده بودن و از اون به بعد شروع کردم به شعرای دیگران رو خوندن، و الان شاعر مورد علاقم عمر خیام هست. کلا کتاب زیاد میخوندم، سوژه*های مورد علاقم، تاریخ، جنایی، طبیعت، جغرافی، می*شه گفت که اکثر کتابهای agatha christie و jules verne رو خوندم تو دوران بچگی*. علاقهٔ خیلی* زیادی به طنز دارم، همه جوره، جوک، فیلم، تأتر و غیره………… تو مدرسه همیشه معلم هام از دستم دیوونه بودن و با اینکه خیلی* دوتسم داشتن، تقریبا هر روز به دلیلی* تو دفتر بودم. شهر اصفهان رو خیلی* دوست دارم، چون خاطرات خیلی* خوبی* از اونجا دارم ولی* در عین حال تهران و شمال رو هم کلی دوست دارم چون زیاد برای سفر می*رفتیم چون مادرم اهل تهران هست و کلله فامیلش اونجا زندگی* میکردن. بچگی* در ایران تاتر بازی می*کردم و علاقهٔ زیادی داشتم، همینطور به موسیقی، ولی* به خاطره مخالفت پدرم نتونستم ادامه بدم تا اینکه اواخر ۱۷ سالگی به خاطر مشکلات خانوادگی از خانواده جدا شدم و شروع کردم به تنها زندگی* کردن که در آمریکا، که خوب معنیش این بود که باید کاملا خرج زندگی* و اجاره و غیره رو خودم بدم که باعث شد که دیدم نسبت به زندگی* و دنیا کاملا عوض بشه و برای همه چیز فقط به خودم اتکا کنم و راه خودم رو ادامه بدم و برم دنباله چیزای که بهش عشق میورزم، نه چیزای که بقیه برام تصمیم گرفته بودن. مشکلات اقامتی زیادی داشتم تو آمریکا و در سن ۱۹ سالگی، بعد از جریان حملات ۱۱ سپتامبر، ۲۰۰۱ به خاطر اینکه اقامت قانونی* نداشتم و ایرانی* هستم به چند زندان مختلف آمریکا رفتم، و بالاخره بعد از چند روز آزاد شدم و چسبیدم به عشقم، موسیقی و شعر و بر این تصمیم بودم که موسیقی ایران تو کاملا عوض کنم و اثر و مهر خودم رو روی تاریخ موسیقی ایران بکوبم، آلبوم اول مشکلاته خیلی* زیادی داشت، از اونجا که اینجا ستودیو خیلی* گرونه و رپ هم سبک جدیدی بود، ولی* بالاخره کاره خودم رو کردم و آلبوم بیرون اومد و تونستم همه جا پخشش کنم. فعلا هم بیش از ۲ سال که رو آلبوم جدیدم کار می*کنم و می*خوام به زودی زود بدمش بیرون، و حس می*کنم همهٔ امید و آرزوهای این ۱۰ ساله رو با آلبوم جدیدم به دنیا تقدیم می*کنم و امیدوارم که جواب خواسته رو بگیرم. از نظر موسیقی به خیلیها علاقه دارم، ولی* بزرگترین الگویه زندگی شخصی* و موسیقیم Tupac shakur هست. به سبکایه rap, house, jazz, rock , ایرانی* سنتی*، علاقهٔ زیادی دارم. شرکت پایدار رو درست کردم و تصمیم دارم با این شرکت چهرهی موسیقی ایران رو عوض کنم و دارم با کمک دوستان و همکارن زحمتکشم این کار رو انجام میدم. امیر A-plus, افرا و خشایار از اول راه باهام بودن، چند وقت بعد امانول هم آمد و بیش از یک سال پیش سرکش هم به ما پیوست به همراهی برادرش میلاد و از اون موقع، سوگند و بهزاد لیتو هم به ما پیوستن و داریم با قدرت کامل میریم جلو و امسال خیلی* کارا هست که داریم انجام میدیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد